تبلیغات
اسراء - اربعین

اربعین

بسم الله الرحمن الرحیم

مومن را پنج نشانه است،که یکی از انها مداومت بر زیارت اربعین است.این حدیث به گمانم از امام زین العابدین علیه السلام باشد.
اینجا سوال مطرح است که از بین این همه دعا چرا بر نشانه های مومن زیارت اربعین را گفته اند.مگر در زیارت اربعین و نشانه های مومن چه وجه اشتراکی وجود دارد؟
ایا امام می خواهد العیاذ بالله اربعین و سختیهایی که کشیده است را یاداوری کند و تبلیغ این دعا کند؟!خیر
امام همیشه در مقام تربیت است.در مقام رتبه گزاری و ایجاد رقابت در بین انسانهاست.

اگر بر اربعین و زیارت اربعین کمی تامل کنیم خواهیم دانست اربعین پایان چله نشینی و یک دوره سختی ومشقتی است که انسان برخود هموار کرده است.

بر عکس خیلی از مراسمهای چهلم اموات ما که وقتی می رویم سراغ بازماندگان و خانواده ی تازه از دست رفته،می بینیم چهره شان باز شده و انگار نه انگار مرده ای را در خاک کرده اند.خوشحال می شوی که خوب !الحمدلله یادشان رفت.
اما اربعین امام حسین ع تازه اول یاداوری است.یاداوری یک چله ی سخت و مشقت بار که بر ال طه رفته است.
مشقتی که نتیجه اش مومن تربیت شدن است.
در فرازی از زیارت اربعین می خوانیم:انی بکم مومن و بایابکم موقن ،بشرایع دینی و خواتیم عملی
همانا من به شما ایمان اوردم و به احکامت یقین اوردم
نتیجه ی اربعین و یک چله گرفتن باید یقین بر ایمان باشد.یقین قدرت می اورد.قدرت هم صلابت و شکوه می اورد.
می بینیم پایان یک چله از شهادت خامس ال عبا به پیروانش و شیعیانش ،آمپول قدرت و صلابت تزریق می شود.

از درسهای اربعین این است که نگوییم امام معصوم مظلوم شهید شد و به خاک سپرده شد.نه!
اربعین یعنی بعداز شهادتت کاروانها دور دنیا می گردند و همه جا جار می زنند که آی ایهاالناس ،ما مظلوم نیستیم.ما به یقین رسیدیم .ما در عین اینکه اسیر شدیم و با غل و زنجیر ،منازلی را طی کردیم اما همه اش
به رخ کشیدن حق مان و صلابتمان بود.و به تماشا گزاردن حقانیتی که گرچه بر سر نی است اما قران می خواند.
اربعین نشانه های حیات اجتماع اسلام است.حیاتی که در رجعت به منصه ی ظهور می رسید.طوماری که در بعد از ظهور با به خاک مذلت کشیدن دشمن و خار وزبون کردنش  جلوه می کند.



ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 آذر 1393 ] [ 19:57 ] [ رضوان ]