تبلیغات
اسراء - سواد رسانه ای

سواد رسانه ای

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین .انه خیر ناصر ومعین
 
در عصری از ارتباطات قرار داریم که محصولات فکری به وفور یافت می شوند و وقت ما محدوداست .بین ما و اهداف ما زمانی قرار گرفته که به ما اجازه ی استفاده ی بی رویه و بی هدف از محصولات فکری را نمی دهد.کتابها در تنوع فراوان قلمها و انتشارات مختلف با ایده های متنوع ،سایت های گوناگون با موضوعات مختلف اجتماعی سیاسی و اقتصادی ،شبکه های اجتماعی درون مرزی و برون مرزی با رویکردهای خاص.رسانه های دیداری و شنیداری ،مطبوعات و خلاصه کلی اطلاعات اطراف ما را فرا گرفته است.
سوال اینجاست
 
ایا لازم است که همه ی این اطلاعات را در مغز خود انباشت کنیم؟
ایا فرصت این کار را داریم؟
 
سواد رسانه ای علمی مفید و جامع و مبتلا به هر انسان امروزیست که لازم دانستم برای پاسخ به این سوالات و بخاطر نو و بکر بودن این علم ناگزیر،به ان بپردازم.وتصمیم دارم راجع به این علم باشما صحبت کنم.
 
سواد رسانه ای به ما می گوید دیگر
هر سایت علمی مفید شما نیست
هر گروه مجازی مذهبی و اسلامی حتی ،نیازهایت را براورده نمی کند.
هر برنامه ی تلویزیونی و هر روزنامه ای نمی تواند منبع موثقی برای کسب اطلاعات باشد.
 
ووو
 
 
ابتدا سراغ تعریف کلی از این علم می رویم
بنظر حقیر سواد رسانه ای علمی است واکنشی که ما را در انتخاب بهینه و کاربردی از مجموعه ی محصولات فکری سالم و ناسالم برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدتمان در عمرکوتاه یاری رساند.
 
 
اگر کسی نمی داند دنیای واقعی خود را چطور با تعامل در دنیای مجازی حفظ و حراست و بهینه کند باید به سواد رسانه ای مجهز شود
 
اگر کسی نمی داند در انبوه محصولات فکری بهترین ها کدامند باید این علم را فرابگیرد.
 
ایا سواد رسانه ای نیاز به زیر ساختهایی دارد که لازم باشد قبل از فراگرفتن این علم به انها نایل اییم؟
پاسخ اری است.
 
سواد رسانه ای احتیاج وافری به بعضی نکات معقول ومنطقی جاری در زندگی دارد.همانطور که برای بهینه کردن و استفاده ی کامل از وقت باید برنامه ریزی و نظم در امور را داشته باشیم تا موفقیت در دنیای واقعی نصیبمان شودوحال با ورود غیر قابل اجتناب دینای مجازی و ارتباطات گسترده هم باید این بهینه کردن را در اتخاذ نظم و برنامه ریزی ،لحاظ کرد.
از جمله زیر ساختهای سواد رسانه ای
اهمیت به ابزار زمان و عاقلانه تصمیم گرفتن بدور از احساسات و براساس اعتدال  وحد وسطی حرکت کردن نیازهای اولیه ی سواد رسانه ای است.
 
با این توصیفات کسی که سواد رسانه ای دارد سوار بر رسانه هاست .نه اینکه اطلاعات و رسانه ها را مانند کامیون از یک ادم به ادم دیگر و از یک محیط به محیط دیگر منتقل کند.
 
تا اینجای عرایضم را داشته باشید
ادامه دارد....
 
 



ادامه مطلب
[ جمعه 15 خرداد 1394 ] [ 18:28 ] [ رضوان ]